מימון קבוצות רכישה

על ידי DigiTale

מימון קבוצות רכישה

קבוצת רכישה היא, ברוב המקרים, התאגדות של אנשים פרטיים, לצורך רכישת קרקע ובנייה עצמית של פרויקט מגורים. חברי קבוצת הרכישה הופכים להיות מעין יזמים שבונים דירה בבנייה עצמית, כאשר המטרה העיקרית שלהם היא להוזיל הן את עלויות הרווח היזמי- החל בקרקע, מרכיבי הבניה השונים והוצאות נוספות כמו מימון או עורכי דין, בהשוואה לעלויות רכישת דירה מקבלן.
לאחר ירידה של מספר שנים אנחנו רואים שוב עלייה במספר קבוצות הרכישה. ההתאגדויות החדשות שמטרתן רכישת קרקע ובניית נכסים, שונות מקבוצות שנוסדו בעבר בעיקר בהקפדה הגבוהה על החלקים המשפטיים והמימוניים.
מימון הפרויקט במקרה של קבוצת רכישה, מבוצע על ידי לקיחת הלוואה אחת, המחולקת בין הלווים לפי חלקם היחסי בנכס ושעבוד הקרקע כולה כיחידה אחת. עלויות המימון נחלקות בין חברי הקבוצה בהתאם לחלקם היחסי בבעלות על הנכס.

לכן, חברי הקבוצה תלויים זה בזה ופועלים לפי ההסכם עליו חתמו. הסכם זה מגדיר ומסדיר את שיתוף הפעולה בין חברי קבוצת הרכישה, וקובע את התחייבויותיהם ואת זכויותיהם בנוגע לרכישת הקרקע ולבניית הדירות.
מצד הבנק, כאשר רוכש בודד נוטל הלוואה, הוא יכול להעריך את הסיכון בהתאם לפרופיל הפיננסי של הלווה- החל בהכנסותיו, התחייבויותיו וכדומה. בשונה מכך, הרגולציה המתיחסת לקבוצות רכישה מגדירה את רמת הסיכון של הבנק בהלוואות לקבוצות רכישה כגבוהה יותר (הבנק נדרש לשים יותר כסף בצד כבטוחה) ושיעור הריבית עולה בהתאם. זו הסיבה שהריבית בהלוואה לקבוצת רכישה תהיה תמיד גבוהה יותר מאשר ללווה פרטי.
במקרה של הלוואה כזו, התנאים יהיו אחידים לכל חברי הקבוצה! שכן מבחינת הבנק מדובר בהלוואה אחת המשולמת בחלקים על ידי חברי הקבוצה השונים.
ההתנהלות במתן ההלוואה נעשית גם היא בדרך שונה מאשר בהלוואה יחידה, כאשר הבנק ידרוש מהקבוצה להעביר אליו את מסמכי כל הלווים באופן מרוכז.

כל אלו מחייבים חברת ייעוץ משכנתאות אשר יש לה נסיון רב במשכנתאות לקבוצות רכישה, כוח במו”מ מול הבנקים השונים (הנובע מהיקפי העסקאות השונות שלה מול הבנקים) ויכולה לתת את כל השירותים הנחוצים לקבוצה:

  1. הגדרת תמהיל ההלוואה – לרוב ניתנת ההלוואה במבנה של בלון, כאשר ההחזר בזמן הבנייה ועד קבלת טופס 4 הוא על ריבית בלבד. משך ההלוואה הוא לרוב 2-3 שנים, במקביל לתקופת הבנייה ועד לרישום הדירות כנכסים נפרדים.
  2. כוח אדם מספק בשעות גמישות- לאיסוף המסמכים מכל חברי הקבוצה בזמן קצר, על מנת לא לעכב את קבלת ההלואה.
  3. יכולת גבוהה בניהול מו”מ מול מספר גופי מימון- היכרות עם מחלקות הנדל”ן בבנקים ועם גופים חוץ בנקאיים. סיוע בקבלת האישור לליווי הבנקאי ובבחירה בין הגופים המממנים השונים.
  4. אפשרות לתת ללווים לאחר טופס 4 מחזור מהיר וחסכוני של המשכנתא על מנת להוריד מיידית את העלויות לאחר רישום כל דירה בנפרד.

לטובולסקי פיננסים נסיון רב במימון קבוצות רכישה. עד היום ליווינו יותר מ-3000 רוכשים בקבוצות שונות תוך ליווי צמוד של מנהלי הקבוצה.

כל שנותר למארגן הקבוצה הוא, לחפש חברת משכנתאות שתענה על צרכים אלו, מה שהופך את בחירת החברה לבחירה גורלית מאוד, הצריכה להיעשות מתוך כובד ראש ואחריות גדולים במיוחד.

  • שירותי חיתום- שירות ייחודי בטובולסקי- ביצוע חיתום פנימי- שירות ייחודי של ביצוע חיתום פנימי, בסטנדרטים בנקאיים, בעזרת צוות חיתום יוצאי המערכת הבנקאית ונוסחאות התואמות את האלגוריתם המחשב סיכון אשראי בבנקים. בתהליך זה, הנעשה עוד לפני קבלת האישור לליווי, אנו מכינים את תיקי כל הרוכשים ברמה הגבוהה ביותר, כולל הוספת ערבים ופתרונות יצירתיים נוספים במקרים הדורשים זאת, כך שביום קבלת האישור, הם מועברים לבנק לאישור מיידי, ללא קבלת התניות נוספות.
  • איסוף והכנת מסמכי כל החברים לקראת הליווי הבנקאי. לכל קבוצה צוות שירות, כתובת מייל ומס’ פקס ייעודיים לקבלת המסמכים.
  • הגשת תיקי כל הרוכשים לבנק וטיפול מול הבנק והרוכשים עד לאישור מלא ומהיר של כל הקבוצה ותחילת תהליך המימון.
  • שירות לקוחות בנושא הליווי הבנקאי עבור לקוחות הפרויקט, לכל אורכו.
    מתן ידע מקיף לרוכשי הקבוצה ע”י העברת מסמכי הסבר מותאמים לכל פרויקט , כולל הרצאה מקיפה לרוכשים.

לקבלת ייעוץ לקבוצות רכישה התקשרו לטלפון 072-2798830 או לחצו כאן

טובולסקי פיננסים ייעוץ משכנתאות לוגו

"נלחמים על משכנתא של כל לקוח, כאילו היא המשכנתא שלנו!"

יש לכם שאלה? נשמח לעזור! צרו עמנו קשר בטלפון 072-2798830 או בטופס

טובולסקי פיננסים ייעוץ משכנתאות לוגו

"נלחמים על משכנתא של כל לקוח, כאילו היא המשכנתא שלנו!"

יש לכם שאלה? נשמח לעזור! צרו עמנו קשר בטלפון 072-2798830 או בטופס

לקבלת אישור עקרוני למשכנתא: